

КЛАСІК ФІЗІК
Підкласи:
Юніори – атлети у віці до 23 років ВКЛЮЧНО. Спортсмени, яким виповнилося 24 роки у день змагань, не мають права брати участь у цьому підкласі.
Дебютант – це спортсмен, який НІКОЛИ не брав участь у змаганнях у будь -якій федерації, будь -якій категорії чи будь-якому підкласі раніше.
Цей підклас може бути розділений згідно зросту спортсменів на 2 або 3 категорії на розсуд головного судді змагань:
- до 175 см
- більше 175 см
- До 170 см (включно із 170 см)
- Вище 170 см та включно до 175 см
- Вище 175 см
Примітка: Розподіл ростових категорій може змінюватись згідно попередньої реєстрації атлетів на змаганнях.
- Спортсмени старше 40 років мають право взяти участь у цій номінації
СУДДІВСТВО
Дивізіон Класік Фізік оцінюється у двох раундах. Особливість суддівства у цій категорії полягає в тому, що судді оцінюють все тіло. Основні критерії оцінки:
- Симетрія – критерій, який охоплює загальні пропорції та симетричність будови тіла: спереду, збоку, позаду. Також враховується симетричність будови м'язів та пропорційність. Симетрія охоплює загальний баланс і гармонійну будову тіла з усіх боків і у всіх групах м'язів. Спортсмени повинні мати широкі плечі, гарні та естетичні лінії і вузьку талію. Нижня частина тіла повинна відповідати верхній частині тіла, завершуючи ідеальну X-подібну фігуру. Наявність домінуючої групи м'язів у деяких випадках може бути перевагою для категорії “Бодібілдинг”, проте, учасники Класік Фізік повинні мати всі групи м'язів пропорційними. Цей раунд складає 50% набраних балів атлетом. Оцінюється згідно 4 обов’язкових поворотів.
- Презентація та Мускулатура – критерій, який складається із вміння атлета продемонструвати свої сильні сторони та сховати слабкі. Цей параметр враховує правильність виконання обов’язкових позицій атлетом, а також виконання довільної програми під музичний супровід. Складається з п'яти обов'язкових позицій. Стандарт кондицій в Класік Фізік не є нижчий, ніж у Бодібілдингу, але надмірний м’язовий рельєф, який впливає на візуальне сприйняття, наповненість м’язів та пропорційність, буде негативно впливати на підсумкові бали.
Лише класичні ЧОРНІ плавки, які закривають мінімум 1\2 сідниць.

Під час перебування на сцені
Усі спортсмени повинні уважно слухати команди головного судді. Головний суддя змагань буде викликати колаути* атлетів та називати відповідний номер. Кожен колаут буде оцінюватись згідно обов’язкових позицій конкретної категорії суддівською колегією. Номер учасника – ідентифікатор, згідно якого головний суддя буде формувати кожен колаут. Тому важливо, щоб кожен спортсмен запам’ятав свій номер українською та англійською, оскільки на міжнародних змаганнях назви позицій та номери учасників будуть оголошуватись англійською мовою.
Неспортивна поведінка у вигляді ударів та штовхання ліктями, ненормативної лексики та створення додаткової переваги над іншими атлетами (вихід за межі встановленої лінії категорії) буде каратись попередженням. Невиконання вказівок або повторне порушення призведе до втрати балів та потенційної дискваліфікації.
*Колаут – це визначений перелік атлетів, які викликаються для порівнянь та виконання обов’язкових позицій. Зазвичай, колаут містить від 5 до 7 атлетів у лінійці. Спортсмени, які розташовуються у центральній частині відповідного колауту вважаються фаворитами.
Усі бали у Раундах 1 та 2 (Симетрія, Презентація та Мускулатура) формують кінцевий результат та набрану суму балів.
Симетрія охоплює загальний баланс і пропорції тіла. Тут оцінюється естетичність будови тіла, враховуючи презентацію атлета. Спортсмени виконуватимуть 4 (чотири) послідовних чверть оберти праворуч на 90 градусів. Надмірне скручування або напруження може бути виправлене командою головного судді (Наприклад: “Не закривайте талію правою рукою”) з метою більш зручного оцінювання пропорцій спортсмена.
1.Фронтальна вільна позиція – необов’язкова позиція, яка є перехідною між основними позиціями. Вона використовується для того, щоб атлетам було простіше перейти у потрібну позицію, а також мати презентабельний вигляд під час очкування команд головного судді.
Пояснення до позиції: ноги атлета розташовуються разом, носки розвернуті трохи в сторони, руки по сторонам від центру тіла на рівні із кистями орієнтовно на рівні поясу, найширші м’язи напружені. Долоні закриті та пальці зігнуті в кулак (надмірно не стискати)
2. Бокова позиція – з фронтальної позиції атлети виконують чверть обороту направо і демонструють лівий бік тіла
● Верхня частина тіла повернута до суддів (плечовий пояс)
● Стегна розвернуті та дивляться на бічну сторону сцени
● Погляд спрямований на бічну сторону сцени
●Стопи розташовуються разом та дивляться на бічну сторону сцени. Дозволяється розвернути носки в сторони, якщо атлету таким чином буде легше напружувати чотириголовий м’яз стегна
●Долоні закриті та пальці зігнуті в кулак (надмірно не стискати)
3. Задня позиція – із бокової позиції атлети виконують чверть оберту направо та демонструють задню частину тіла
● Ноги розташовуються разом, носки розвернуті трохи в сторони, руки по сторонам від центру тіла на рівні із кистями орієнтовно на рівні поясу
● Ноги та стопи повинні розташовуватись симетрично та на одному рівні.
● Долоні розвернуті в сторону тіла
●Найширші м’язи напружені, спина максимально розкрита з метою демонстрації V-подібної фігури
●Долоні закриті та пальці зігнуті в кулак (надмірно не стискати)
4. Бокова позиція – із задньої позиції атлети виконують чверть обороту направо і демонструють правий бік тіла (аналогічно до бокової позиції зліва – пункт 2)
У цьому раунді оцінюються презентація атлета (вміння продемонструвати свої сильні сторони та підкреслити це гарним та естетичним позуванням), гармонійний розвиток усіх м’язів. Кондиції спортсмена є важливими, але водночас без негативного впливу на естетичний вигляд тіла.
Спортсмени виконуватимуть серію з п’яти обов’язкових позицій. Учасники повинні своєчасно виконувати всі обов’язкові позиції згідно команди головного судді. Судді оцінюватимуть усі м’язові групи, а не лише окремі м’язи. Тобто домінування певної м’язової групи не може бути перевагою, оскільки судді оцінюють збалансований розвиток УСІХ м’язових груп. Атлети виконуватимуть лише ті позиції, які називатиме головний суддя змагань.
згідно наступної послідовності
1.Подвійний біцепс попереду
●Ноги розташовуються симетрично або з опорою на одну з ніг
●Дві руки зігнуті в ліктях, демонструючи двоголовий м’яз плеча
● Чотириголовий м’яз стегна напружений
●Живіт втягнутий. Прес напружений або демонстрація вакууму.
2.Грудні збоку (довільна сторона)
●Передня нога (ближча до суддів) на носку та трохи зігнута. Дві ноги знаходяться разом на одному рівні. Задня нога підтискає передню з метою кращої демонстрації двоголового м’язу стегна.
●Руки тримаються разом, зовнішні частини долонь (кулаками) опираються одна в одну. Лікті дивляться в сторони.
3.Тріцепс збоку (довільна сторона. Руки за спиною)
●Одна нога розташовується попереду. Руки знаходяться за спиною. Опора на задню ногу. Тут потрібно продемонструвати фронтальну частину тіла із акцентом на тріцепси, дельтоподібні, квадріцепс (передня нога), абдомінальна зона.
4.Подвійний біцепс позаду
● Одна нога відставлена назад – демонстрація литкового м’язу
●Дві руки зігнуті в ліктях на рівні голови, демонструючи двоголовий м’яз плеча.
●Біцепси стегна та сідниці напружені
●Не варто надто сильно завалюватись назад
●Класичний варіант цієї позиції передбачає асиметричне виконання із опорою на одну з ніг, де одна з рук буде знаходитись вище за іншу та водночас відкритою.
5.Прес-стегно
● Дві руки над головою, зігнуті у ліктьових суглобах
●Одна нога може бути виведена вперед та випрямлена (з метою демонстрації чотириголового м’язу)
●Не варто надто сильно скручуватись вперед
НА ВИБІР АТЛЕТА: ДВІ улюблені класичні позиції, які будуть підкреслювати сильні сторони (наприклад, подвійний біцепс із поворотом на ¾ та асиметричний подвійний біцепс попереду із вакуумом). Демонструються після обов’язкових позицій згідно команди головного судді.
ТОП-6 категорії “Класік Фізік” виконуватимуть довільну програму під музичний супровід тривалістю 60-90 секунд. Якщо атлет бажає збільшити тривалість довільної програми, він повинен узгодити це із головним суддею. У разі отримання дозволу, учасник повинен попередити людину, відповідальну за технічний та музичний супровід. Довільна програма атлета не може містити рухи, які несуть сексуальний чи насильницький підтекст, бути надто відвертою з погляду загальноприйнятих норм поведінки. У разі невідповідності правилам змагань, такий виступ буде призупинено.
Примітка: костюми та реквізити дозволені, але не є обов’язковими. Костюм та реквізит учасника повинен бути узгодженим попередньо із організаторами змагань.
Музичний супровід необхідно попередньо надати організаторам змагань. Дозволеною є мелодія лише у форматі MP3 (бажано із бітрейтом 320 кбіт/c). Ми радимо залишити додаткових 10 секунд або більше для мелодії для того, щоб звукач (людина відповідальна за відтворення музики під час змагань) зміг плавно зменшити гучність мелодії. Також під час реєстрації атлет повинен попередити звідки повинен починатись музичний супровід: з-за сцени чи вже безпосередньо, коли атлет буде знаходитись на сцені. Учасники, які не подали музичний супровід до зазначеного терміну, будуть виконувати довільну програму під музику на вибір організаторів змагань. Мелодія НЕ МОЖЕ містити нецензурну лексику, нести відверто сексуальний чи насильницький підтекст або ж будь-якого роду дискримінацію за ознакою раси, статі і т.д.
Після завершення оцінювання відбудеться так званий Posedown – фінальна частина змагань, під час якої усі атлети на сцені позують та демонструють розвиток власного тіла під музичний супровід організаторів з метою створення яскравої атмосфери шоу.
Нагородження атлетів буде відбуватись після основних порівнянь кожної категорії та визначення фіналістів. Кожен учасник змагань отримає пам’ятні медалі, а переможці категорії (призова трійка) відповідні призи та медалі за перше, друге та третє місця. Абсолютні переможці категорій будуть визначатись після нагородження усіх підкласів та нагороджені одразу після порівнянь.
ВАЖЛИВО! Регламент змагань, послідовність категорій, номінацій та процедура нагородження можуть змінюватись під час проведення самого турніру з метою більш зручної організації та комфорту учасників.